Frankrijk 1e etappe

29-3 / 27 -4

29-3-2007 Vertrek vanuit Nederland    Meer foto's Frankrijk

We zijn vanuit Westvleteren binnendoor Frankrijk binnen gekomen. Vervolgens bij Duinkerke de snelweg weer op gegaan naar Calais. Hier zijn we de snelweg af gegaan  en langs de kust richting Boulogne gereden. Onderweg al wat krijtrotsen gezien. Een mooie route om te rijden.

Daar waar we Boulogne binnen kwamen was ook meteen de camper plaats. Na ons te hebben georiënteerd hebben we de bus geparkeerd met uitzicht op de haven. We zijn naar het oude ommuurde gedeelte gelopen en hebben daar gegeten. Vervolgens terug in de bus hebben we een fles bubbels open getrokken per slot van rekening moest deze eerste dag gevierd worden!

30-3-2007 Boulogne-sur-mer

De eerste nacht in de bus, een beetje koud maar hij slaapt prima. Gezien de vele spullen die we bij ons hebben voor de familie in Frankrijk is het wel een beetje behelpen wat ruimte betreft. Dit moet straks dus alleen maar beter worden. We zijn op ons gemak op gestaan. Na een ontbijtje zijn we langs de kust verder gereden richting Le Touquet - Paris - Plage. Een erg mondaine plaats waar Wassenaar nog een puntje aan kan zuigen :).

Van hieruit zijn we door gereden naar richting Le Tréport. We hebben gemerkt dat als we elk kustweggetje willen zien, drie dagen niet genoeg zullen zijn om in Plerin aan te komen dus zoeken we hier de iets grotere wegen op.

Bij Le Tréport aangekomen twijfelen we of we door moeten rijden richting Étretat, dit klinkt toch veel bekender. Om later geen spijt te hebben gaan we toch kijken in Le Tréport. En blij toe, het was zeker de moeite waard. Een leuke plaatsje zeker het stoppen waard.

Vervolgens weer wat vaart gemaakt richting Dieppe. Van wat we gezien hebben waren we niet zo onder de indruk. We hebben vervolgens de kustweg weer op gezocht richting Fécamp- Étretat. Een erg mooie weg. Het gebied net ten zuiden van Dieppe heeft zeker indruk gemaakt. Mooie landhuizen op nette ruime percelen, een aparte sfeer.

Door Fécamp gereden wat ons geen aanleiding gaf te stoppen. Étretat daar in tegen wilden we zeker zien. Het was veel kleiner dan ik verwacht had, maar des te meer imposant. De steile kliffen aan elke kant van het strand zijn erg indrukwekkend. Zeker de linker kant met de aparte boog. Zeker  een omweg waard.

We zijn vervolgens doorgereden naar Le Havre. De kamperplaats hier beviel ons niet zo. Vooral omdat er geen andere kampers waren en op al de andere kamperplaatsen wel. We zijn door de stad gereden. deze was imposant groots opgezet maar zag er zeker niet leuk of gezellig uit. We zijn dan ook doorgereden de Pont - de- Normadie over naar Honfleur. Hier vonden we een mooie kamper plaats met veel andere kampers, stroom en stromend water (het toilet is gesloten van november t/m maart).

Honfleur is ook zeker het omrijden waard. Een erg leuk plaatsje met een pittoresk haventje. Ik heb er nu twee restaurantjes geprobeerd en deze vielen voor franse begrippen helemaal niet tegen, gisteren in Boulogne was weer bij de konijnen af ( Helaas heb ik moeten constateren dat je in Frankrijk geluk kunt hebben met een goed restaurant en in Italië peg kunt hebben met een slecht restaurant. In Frankrijk gaan ze helaas niet meer voor de kwaliteit maar voornamelijk voor jouw geld). We hebben wat door het plaatsje gelopen en hebben de avond weer geëindigd in onze bus met uitzicht op de Pont - de- Normadie.

31-3-2007 Honfleur

Het heeft flink geregend deze nacht. We hebben alles weer van voor naar achter verhuisd, een ontbijtje gegeten en rijden langs de kust verder. Zoals het stuk ten zuiden van Dieppe is ook dit stuk richting Trouville-sur-Mer / Deauville erg indrukwekkend. Het weer zit dan wel eens waar niet mee. Het is toch mooi om te zien. Mocht je van vis houden, dan mag je Trouville-sur-Mer / Deauville niet over slaan. Het ene visstalletje na het andere. de een nog mooiere vis dan de ander. Meer nog dan wat ik in Bretagne gewend ben. Helaas kunnen we niets meenemen. We hebben vervolgens deze mondaine kust verder gevolgd richting Cabourg. Van hieruit willen we door rijden verder Normandie in naar de invasie stranden. Het regende echter zo veel dat we geen zin hebben de bus uit te gaan. De bus niet uit is dus ook niet over de duinen naar de stranden lopen. We hebben besloten de grote weg op de zoeken en naar de ouders van Réjane  door te rijden.  Rond 15:30 zijn we daar aangekomen. De bus een stuk leger en een nacht in een echt bed :).

Hier zullen we de komende weken zijn.

Ondertussen helaas wel moeten vaststellen dat de homokinetische koppeling van mijn linker aandrijfas voor kappot is. Deze moet ik dus gaan vervangen een dezer dagen. Ik heb ook weer een keer vast gezeten. Ook hier worden we alleen maar wijzer van :).

5 april 2007

'just an other day at the office'. Sinds gisteren heb ik de juiste homokineet binnen. Vanochtend dus vol goede moed begonnen aan het demonteren van de kardan as ( aandrijfas).

Zo'n drie uur later en smeer overal heb ik hem er eindelijk uit gekregen. Na flink wat hameren heb ik ook de oude homokineet er afgekregen. de nieuwe er op en het terug zetten van de hele boel ging makkelijker. Nu dus geen getok meer bij het linksaf slaan en klaar voor de verdere reis. Nu moet Adeline alleen nog bevallen en dan kunnen we verder ;).

Zaterdag 14 april Lucas (spreekt uit Luca) geboren via een keizersnede 4,5kg en 54cm groot. Deze week elke dag op het ziekenhuis geweest om te gaan kijken natuurlijk. Adeline zal waarschijnlijk begin volgende week weer thuis komen.

Ondertussen ook nog aan ons huisje in Kertangy geklust en er staat me weer een karwijtje te wachten voor de bus. Ik zie de bussceptischie al weer grijnzen. Er moet een onderdeeltje bij de ophanging linksvoor vervangen worden. Daar zit een bout met een rubber dat met vet gevuld is. Dit rubber is gescheurd. Dus vervangen.

Bij de volkswagengarage vroegen ze hiervoor € 127,-. Uiteindelijk bij een onderdelen boer gekocht voor € 23,60. We hebben dus weer een goede les geleerd, nooit naar de Volkswagengarage.

Nu alleen nog het er in zetten :(

22-4-2007 Het er in zetten van bovenstaande is ondertussen gebeurd. We hebben ondertussen nog een lek gehad in een benzineleiding en de ruitenwissers deden het in eens niet meer. Dit laatste bleek slechts een zekering. Maar we houden de moet er in. Tegen de tijd dat we terug zijn hebben we een hele nieuwe bus :)

Vorig week woensdag ben ik uit vissen geweest. Ik heb wat platte oesters gevonden, heel wat mosselen en het kleinere broertje van de coquille saint Jaque waarvan ik niet weet hoe het in het Nederlands heet. We hebben die avond dan ook heerlijk gegeten :)

Vorige week donderdag en vrijdag zijn we er twee dagen tussenuit geweest. We zijn langs de kust noordwaarts gereden. Deze kant zijn we al vaker op geweest maar we hebben toch nog nieuwe plekken weten te ontdekken. Wat ik nog niet had gezien bv, zijn de wijd uitgestrekte oestervelden nabij Paimpol. Ik moet bekennen dat dit wel een heel mooi gebied is zeker met het weer wat we hebben gehad, erg mooi!

Nog een paar dagen en we rijden verder richting Nantes.

Donderdag 26-4-2007  niet naar Nantes

Vol goede moed opgestaan om eindelijk verder te rijden.

Ik stond iets voor 8.00u klaar om mijn ochtend kiwi te eten, komt mijn zwager het huis binnen gerend. Bij het achteruit rijden om naar zijn werk te gaan heeft hij zijn auto in de schuifdeur van onze bus geparkeerd!!!

Dachten we net alles op orde te hebben en verder te kunnen. NIET DUS! Ik heb wat foto's van de bus onder de knop meer foto's boven aan deze pagina maar ze zijn niet zo duidelijk. Het is geen hele grote schade, we zouden er mee door kunnen rijden. We hebben echter hier een garage gevonden die zegt zaterdag middag klaar te kunnen zijn met de reparaties. Het volgende vertrek is dus op zijn vroegst zondag.

Om alles nog dragelijker te maken is het overal in Europa mooi weer behalve bij ons. We hebben zo'n 14º en sinds vanochtend (27e) een dichte mist. De bus staat dus bij de garage en we kunnen geen kant op :(