Corsica

Donderdag 12 juli, een vreemd gevoel

Na het ontbijt rijden we naar Santa Teresa Gallura vanwaar we de boot van 11:00u naar Bonifacio willen nemen. Iets voor 10:00u komen we in de haven aan. Er komt net een boot binnen gevaren. Hij zou vol zijn maar als er nog plaats blijkt mogen we toch mee. We staan als derde op de wachtlijst.

Uiteindelijk varen we om 10:10u de haven uit, het is gelukt. Dag fantastisch Sardinië, tot gauw!!!

De overtocht duurt ongeveer 1 uur. Het is wel even wat anders dan we gewend zijn, het is een klein bootje en de zee is wild. Het schip danst wild op de golven. Ik vindt het fantastisch maar Réjane voelt zich minder goed en wil naar binnen.

Corsica is bekent terrein. Het is de 7e keer dat we op dit eiland aankomen. Het ontdekken is voorbij. Het voelt alsof het avontuur op zijn einde loopt. We zullen tot eind juli bij de ouders van Réjane verblijven op de Capo Corso in Noord Corsica.

We hebben voor vanavond afgesproken  met vrienden in de buurt van Ajaccio. Langs de kust rijden we er heen. Onderweg neemt Réjane nog een duik op een mooi strandje.

Sinds 5/6 mei hebben we geen bekende meer gezien. Het voelt vreemd maar ook wel goed om weer bekende gezichten te zien.

Met een fantastisch uitzicht over de baai van Ajaccio hebben we een zeer gezellige avond. Voor we het weten is het 1:47u en duiken we toch maar ons bed in. EEN BED!!! Dat hebben we ook niet meer gehad sinds de nacht van 5 op 6 mei bij Raymond en Michel.

Vrijdag 13 juli, begin van de "vakantie"

Een beetje duf van gisteren avond wordt iedereen wakker in huize Gerard.

We willen een stuk langs de kust rijden naar Capo Rosso, een van mijn favoriete plekken op Corsica, en langs Les Calanques de favoriete plek van Réjane. Meestal zijn we in juni op Corsica. Als we bij Capo Rosso aankomen staat de parkeerplaats, bij de tot barretje omgebouwde herdershut, vol. Dit zijn we niet gewend en voelt toch een stuk minder leuk.

De Calanque is en blijft adembenemend.

Het vreemde onwennige gevoel van het einde van het avontuur blijft. We voelen er ook niet zo veel meer voor om nog ergens te overnachten en besluiten door te rijden tot de ouders van Réjane op de Cap. We rijden dwars door het eiland en tegen 19:00 komen we in Marine de Negru.

Tegenover ons huisje zit iemand met enkele Gites

http://www.corsica-concept.fr/ . Ik zie dat hij sinds dit jaar wifi heeft voor zijn gasten. Ik heb van hem een inlogcode gekregen zodat ik gebruik kan maken van zijn internet nu hoe ik niet meer op en neer naar St- Florent voor mijn internet. Ik hoef enkel nog de straat over te lopen.

Het grote avontuur is voorbij. We zullen tot eind juli hier blijven en rijden dan direct door naar Nederland. De site zal nu niet meer dagelijks bijgewerkt worden. Onze strand- en luierverhalen lijkt mij niet zo interessant :).

Tot in augustus in Nederland!!!