Bretagne zomer 2010

Vrijdag 18 juni

Dinsdag zijn we uit Goirle weg gereden. Met een omweg zijn we op de camperplaats in Honfleur beland. Tijdens onze 2007 reis hadden we hier al eens een keer gestaan.

De eerste nacht was vooral voor Eline wennen en dus voor ons allemaal korter dan gehoopt :(

Maandag 5 juli nog steeds in Bretagne

We zijn ondertussen al weer bijna drie weken in Bretagne. Wat het weer betreft treffen we het. Het is voor Bretonse begrippen erg mooi weer. We zijn dan ook regelmatig op het strand te vinden.

De ouders van Réjane zijn ondertussen op vakantie. De mijne zijn geweest en ook al weer weg. Eigenlijk hadden we vrijdag/zaterdag jl. ook weer aan onze reis willen beginnen. Waren het niet dat ik erg stekende pijn heb gekregen in mijn rechter grote teen :( Het wachten is nu de uitslagen van de onderzoeken naar wat het is en hoe we er vanaf kunnen komen. De pijn is ondertussen wat minder, maar dat kan komen door de zware pijnstillers die ik nu heb. We hopen wel dat we snel onze reis kunnen hervatten.

Donderdag 8 juli nog in Bretagne maar wel onderweg

Naar alle waarschijnlijkheid was de hevige pijn een jicht aanval. Dat weten we dan ook weer en daar doen we het dan maar mee. Gelukkig is de pijn al weer bijna weg en zijn wij weer onderweg.

Gisteren zijn we vanuit Plerin (noord Bretagne) op ons gemak naar Carnac (zuid Bretagne) gereden. Onderweg hebben we deze leuke lunchplek nog gevonden met uitzicht over de velden. Zoals al eerder gezegd hebben we erg veel geluk met het weer. Een zonnetje in de lucht en een graad of 27. Met de ervaring van de reis naar Bretagne hebben we besloten onze reis rustig te hervatten om Eline te laten wennen. Gisteren niet te veel gereden.

De eerste twee nachten op een camping om wat comfort bij de hand te hebben en Eline te laten wennen aan haar nieuwe bedje. De eerste nacht viel niet tegen. Ze keek nog wat onwennig rond in haar tentje maar is (waarschijnlijk door de vermoeidheid) in slaap gevallen en we hebben haar niet gehoord voor 7:30 vanochtend. Dat is wat vroeg voor haar dus om 9:30 hebben we haar nog eens in bed gelegd en nu om 14:15 weer. Beide keer is weer rustig inslaap gevallen. Het ziet er dus naar uit dat ze al wat meer gewend is. Nog een nacht hier en dan willen we verder naar het zuiden.

Zaterdag 17 Juli, we zijn in Spanje

Vanuit Carnac zijn we vrijdag naar het Eiland Noirmoutier gereden.

Geen reis zonder een bussoap :). Onderweg naar Noirmoutier toerden we met een aardig drafje over de snelweg tot dat..... heuvel op niet meer zo snel ging.... VERMOGENSVERLIES, DE TURBO DRUK VIEL WEG. Nu hebben we dat al twee keer eerder gehad. Een keer in zuid Spanje en vorig jaar op de weg terug naar huis. Dus van de snelweg af en kijken wat er aan de hand is. De eerste garage die we tegen kwamen had niet de computer om mijn boordcomputer uit te lezen. Hij wist ook niet zo direct wie in de buurt wel zo'n computer had.

Het schoot me te binnen dat het ook wel eens mijn luchtfilter kon zijn die te vol met stof zit. We zijn een parkeerplaats van een supermarkt op gereden, Réjane de winkel in met Eline voor de boodschappen en ik de luchtfilter uit bouwen voor het stof. Dit bleek geen luxe, waarschijnlijk mede door het Mamut-weekend (syncro25years.com) zat de luchtfilter vrijwel verstopt. Het zand er uit geklopt, terug geschroefd, en nergens meer last van gehad ( tot op heden) :)

In de gids stond een mooie camperplaats aan het strandop het eiland Noirmoutier. Helaas had de gemeente besloten deze te sluiten en een nieuwe te maken aan de andere kant van het dorp landinwaarts. Deze zag er wel netjes uit en heeft een toilet dus hier hebben we de nacht dan toch maar door gebracht. We willen toch echt naar Spanje dus zijn we de volgeden dag doorgereden naar het volgeden eiland Il d'Oleron. Ook hier hebben we op een camperplaats gestaan, wel een die veel weg had van een oude camping. Van al de gemakken voorzien dus maar wel wat verouderd. De volgende dag zijn we het eiland wat verder op gereden. Het "fort Boyard" moet hier net uit de kust liggen en dat wil ik wel even zien. Zo gezegt, zo gedaan. Het fort gezien, fotootje gemaakt en verder gereden. ik wilde graag de wijngaarden van de Bordeaux eens zien. We hebben het pondje in Royan genomen om zo boven aan in de Medoc aan te komen. Via Saint-Estèphe zijn we in Pauillac gekomen waar er op de camping Municipal hebben gestaan. Hier hebben we dan ook mogen zien hoe dat de Nederlanders de Spanjaarden niet hebben weten te verslaan. Elke wijngaard heet chateau maar niet elke chateau heeft ook een mooi kasteel. Zo zit in Pauillac de wijngaard van Moutin Rothshild maar het is meer kasteeltuin dan kasteel.

Dit werd de volgende dag wel goed gemaakt. Richting Bordeaux zagen we toch het ene mooie kasteel na het andere liggen tussen de wijngaarden. Erg mooi. We zijn ook naar Chateau Margeaux in het plaatsje Margeaux gereden. Niet het groots, maar zeker ook indrukwekkend.

Zoals op de foto te zien weet niet elk wijnhuis zijn kasteel bij te houden. Dus mocht iemand nog een leuk opknappertje in de Bordeaux zoeken ...... :)

Na Bordeaux hebben we nog een tussenstop gemaakt net onder Arcachon (Biscarrosse-Plage, leuke camperplek op loopafstand van het strand tussen de bomen EURO 8,20 per nacht met toilet). De volgende dag zijn we doorgereden naar Spanje.